Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Brian Keith Roberts. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Brian Keith Roberts har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:SPLK / Splunk Inc. | SVP & CHIEF FINANCIAL OFFICER | 0 |
US:LYFT / Lyft, Inc. | Chief Financial Officer | 922 327 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Brian Keith Roberts. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp LYFT / Lyft, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020-02-20 | LYFT | Roberts Brian Keith | 22 500 | 45,2487 | 22 500 | 45,2487 | 1 018 096 | 365 | 58.93 | 307 830 | 30,24 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019-11-20 | LYFT | Roberts Brian Keith | 17 589 | 43,7985 | 17 589 | 43,7985 | 770 372 | 119 | 16.05 | −488 068 | −63,35 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Brian Keith Roberts som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −50 955 | 0 | −100,00 | ||||
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −22 608 | 50 955 | −30,73 | ||||
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −197 531 | 73 563 | −72,86 | ||||
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −29 648 | 271 094 | −9,86 | 157,00 | −4 654 736 | 42 561 758 | |
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 175 420 | 300 742 | 139,98 | ||||
2024-02-29 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 50 955 | 125 322 | 68,52 | ||||
2023-12-21 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
F - Taxes | −73 145 | 74 367 | −49,59 | 151,97 | −11 115 846 | 11 301 553 | |
2023-12-21 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 87 710 | 147 512 | 146,67 | ||||
2023-01-23 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 59 802 | 59 802 | |||||
2021-11-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −42 447 | 922 327 | −4,40 | 47,51 | −2 016 657 | 43 819 756 | |
2021-11-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 41 081 | 964 774 | 4,45 | ||||
2021-08-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −20 817 | 923 693 | −2,20 | 46,79 | −974 027 | 43 219 595 | |
2021-06-25 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 1 900 | 13 870 | 15,87 | ||||
2021-05-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −20 821 | 944 510 | −2,16 | 52,21 | −1 087 064 | 49 312 867 | |
2021-05-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 1 900 | 11 970 | 18,87 | ||||
2021-04-28 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 700 | 964 621 | −0,28 | 64,48 | −174 088 | 62 195 868 |
2021-04-28 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 300 | 967 321 | −1,26 | 63,93 | −786 281 | 61 836 285 |
2021-04-12 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 183 | 979 621 | −0,22 | 61,77 | −134 853 | 60 515 108 |
2021-04-12 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 817 | 981 804 | −1,29 | 61,25 | −785 073 | 60 137 950 |
2021-03-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −1 700 | 994 621 | −0,17 | 63,38 | −107 747 | 63 039 676 |
2021-03-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −15 096 | 996 321 | −1,49 | 62,44 | −942 573 | 62 208 888 |
2021-03-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 204 | 1 011 417 | −0,32 | 61,84 | −198 134 | 62 545 623 |
2021-03-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −100 | 1 014 621 | −0,01 | 65,88 | −6 588 | 66 843 231 |
2021-03-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 787 | 1 014 721 | −1,24 | 65,20 | −833 743 | 66 162 245 |
2021-03-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −7 113 | 1 027 508 | −0,69 | 64,59 | −459 448 | 66 369 516 |
2021-03-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −20 000 | 1 034 621 | −1,90 | 60,12 | −1 202 492 | 62 206 174 |
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 117 020 | 1 054 621 | 12,48 | ||||
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −17 714 | 937 601 | −1,85 | 58,93 | −1 043 886 | 55 252 827 | |
2021-02-12 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 3 258 | 10 070 | 47,83 | ||||
2020-11-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −20 059 | 955 315 | −2,06 | 40,11 | −804 566 | 38 317 685 | |
2020-11-13 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 2 252 | 6 812 | 49,39 | ||||
2020-08-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 2 251 | 4 560 | 97,49 | ||||
2020-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −29 322 | 975 374 | −2,92 | 30,69 | −899 892 | 29 934 228 | |
2020-04-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 325 489 | 1 004 230 | 47,95 | ||||
2020-02-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
P - Purchase | 22 500 | 678 741 | 3,43 | 45,25 | 1 018 096 | 30 712 148 | |
2020-02-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −19 614 | 656 241 | −2,90 | 46,24 | −906 951 | 30 344 584 | |
2020-02-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 2 309 | 2 309 | |||||
2019-11-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −17 589 | 675 578 | −2,54 | 43,80 | −770 372 | 29 589 303 | |
2019-08-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −17 448 | 693 167 | −2,46 | 51,68 | −901 713 | 35 822 871 | |
2019-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −17 447 | 710 615 | −2,40 | 53,79 | −938 474 | 38 223 981 | |
2019-04-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 728 062 | 728 062 | |||||
2019-04-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −728 062 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-01 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −119 382 | 728 062 | −14,09 | 72,00 | −8 595 504 | 52 420 464 | |
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
1 694 888 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
1 694 888 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
1 694 888 |