Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Manik Gupta. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Manik Gupta har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:CARG / CarGurus, Inc. | Director | 16 798 |
US:UBER / Uber Technologies, Inc. | Chief Product Officer | 413 359 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Manik Gupta. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp CARG / CarGurus, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i CARG / CarGurus, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i CARG / CarGurus, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Manik Gupta som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-06-06 |
|
4 | CARG |
CarGurus, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 6 248 | 16 798 | 59,22 | ||||
2024-06-07 |
|
4 | CARG |
CarGurus, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 7 033 | 10 550 | 199,97 | ||||
2023-07-17 |
|
4 | CARG |
CarGurus, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 3 517 | 3 517 | |||||
2019-12-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 789 | 413 359 | −0,67 | 29,60 | −82 554 | 12 235 426 | |
2019-12-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 416 148 | −0,49 | 29,60 | −61 154 | 12 317 981 | |
2019-11-26 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
S - Sale | X | −32 431 | 418 214 | −7,20 | 30,00 | −972 930 | 12 546 420 |
2019-11-19 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
S - Sale | X | −1 657 | 450 165 | −0,37 | 27,04 | −44 802 | 12 171 561 |
2019-11-19 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
S - Sale | −1 621 | 451 822 | −0,36 | 26,60 | −43 111 | 12 016 296 | |
2019-11-19 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
S - Sale | −166 | 453 443 | −0,04 | 26,60 | −4 415 | 12 059 407 | |
2019-11-08 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
S - Sale | X | −12 388 | 453 609 | −2,66 | 26,94 | −333 733 | 12 220 226 |
2019-11-08 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
S - Sale | X | −2 800 | 465 997 | −0,60 | 26,33 | −73 724 | 12 269 701 |
2019-11-05 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 468 797 | −0,44 | 31,37 | −64 810 | 14 706 162 | |
2019-11-05 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −930 | 470 863 | −0,20 | 31,37 | −29 174 | 14 770 972 | |
2019-10-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −159 | 471 793 | −0,03 | 31,87 | −5 067 | 15 036 043 | |
2019-10-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −1 550 | 471 952 | −0,33 | 31,87 | −49 398 | 15 041 110 | |
2019-10-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 473 502 | −0,43 | 29,15 | −60 224 | 13 802 583 | |
2019-10-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −930 | 475 568 | −0,20 | 29,15 | −27 110 | 13 862 807 | |
2019-10-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −416 | 476 498 | −0,09 | 29,15 | −12 126 | 13 889 917 | |
2019-09-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −159 | 476 914 | −0,03 | 34,43 | −5 474 | 16 420 149 | |
2019-09-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −1 550 | 477 073 | −0,32 | 34,43 | −53 366 | 16 425 623 | |
2019-09-04 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −416 | 478 623 | −0,09 | 32,57 | −13 549 | 15 588 751 | |
2019-09-04 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −930 | 479 039 | −0,19 | 32,57 | −30 290 | 15 602 300 | |
2019-09-04 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 479 969 | −0,43 | 32,57 | −67 290 | 15 632 590 | |
2019-08-20 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −1 550 | 482 035 | −0,32 | 35,23 | −54 606 | 16 982 093 | |
2019-08-20 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −159 | 483 585 | −0,03 | 35,23 | −5 602 | 17 036 700 | |
2019-08-05 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −930 | 483 744 | −0,19 | 41,31 | −38 418 | 19 983 465 | |
2019-08-05 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −416 | 484 674 | −0,09 | 41,31 | −17 185 | 20 021 883 | |
2019-08-05 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 485 090 | −0,42 | 41,31 | −85 346 | 20 039 068 | |
2019-07-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −159 | 487 156 | −0,03 | 44,13 | −7 017 | 21 498 194 | |
2019-07-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −1 550 | 487 315 | −0,32 | 44,13 | −68 402 | 21 505 211 | |
2019-07-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 488 865 | −0,42 | 44,27 | −91 462 | 21 642 054 | |
2019-07-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −930 | 490 931 | −0,19 | 44,27 | −41 171 | 21 733 515 | |
2019-07-03 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −416 | 491 861 | −0,08 | 44,27 | −18 416 | 21 774 686 | |
2019-06-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −1 550 | 492 277 | −0,31 | 43,23 | −67 006 | 21 281 135 | |
2019-06-18 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −159 | 493 827 | −0,03 | 43,23 | −6 874 | 21 348 141 | |
2019-06-04 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −416 | 493 986 | −0,08 | 40,41 | −16 811 | 19 961 974 | |
2019-06-04 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −2 066 | 494 402 | −0,42 | 40,41 | −83 487 | 19 978 785 | |
2019-06-04 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −930 | 496 468 | −0,19 | 40,41 | −37 581 | 20 062 272 | |
2019-05-20 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −1 709 | 497 398 | −0,34 | 43,00 | −73 487 | 21 388 114 | |
2019-05-13 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
F - Taxes | −108 152 | 499 107 | −17,81 | 45,00 | −4 866 840 | 22 459 815 | |
2019-05-13 |
|
4 | UBER |
Uber Technologies, Inc
Common Stock |
A - Award | 607 259 | 607 259 |