Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Paul R Goodwin. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Paul R Goodwin har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:FTAI / FTAI Aviation Ltd. | Director | 95 108 |
Director | 112 527 | |
Director | 0 | |
Director | 0 | |
US:MANH / Manhattan Associates, Inc. | Director | 0 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Paul R Goodwin. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp FTAIM / FTAI Aviation Ltd. - Preferred Stock - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i FTAIM / FTAI Aviation Ltd. - Preferred Stock. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i FTAIM / FTAI Aviation Ltd. - Preferred Stock. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024-11-22 | FTAI | GOODWIN PAUL R | 20 000 | 174,3600 | 20 000 | 174,3600 | 3 487 200 | 60 | 83.7900 | −1 811 400 | −51,94 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderköp MANH / Manhattan Associates, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i FTAIM / FTAI Aviation Ltd. - Preferred Stock. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i FTAIM / FTAI Aviation Ltd. - Preferred Stock. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2010-10-25 | MANH | GOODWIN PAUL R | 5 000 | 30,0741 | 5 000 | 30,0741 | 150 370 | 143 | 7.3075 | −113 832 | −75,70 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Paul R Goodwin som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-07-31 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
A - Award | 208 | 95 108 | 0,22 | ||||
2025-06-02 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
A - Award | 255 | 94 900 | 0,27 | 117,75 | 30 026 | 11 174 475 | |
2025-06-02 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
A - Award | 1 232 | 94 645 | 1,32 | ||||
2024-11-26 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
S - Sale | −20 000 | 93 413 | −17,63 | 174,36 | −3 487 200 | 16 287 491 | |
2024-06-03 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
A - Award | 1 139 | 113 413 | 1,01 | ||||
2024-06-03 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
G - Gift | −5 000 | 112 274 | −4,26 | ||||
2023-12-20 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Ordinary Shares |
A - Award | 2 040 | 117 274 | 1,77 | ||||
2023-08-02 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Common Stock |
F - Taxes | −2 293 | 115 234 | −1,95 | 32,21 | −73 858 | 3 711 687 | |
2023-08-02 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Common Stock |
M - Exercise | 5 000 | 117 527 | 4,44 | 14,77 | 73 850 | 1 735 874 | |
2023-01-05 |
|
4 | FTAI |
FTAI Finance Holdco Ltd.
Common Stock |
A - Award | 4 231 | 112 527 | 3,91 | ||||
2023-01-05 |
|
4 | FTAI |
FTAI Aviation Ltd.
Common Stock |
A - Award | 4 231 | 112 527 | 3,91 | ||||
2022-06-01 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 4 000 | 108 296 | 3,84 | ||||
2022-01-04 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 2 891 | 104 296 | 2,85 | ||||
2021-09-14 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 2 000 | 101 405 | 2,01 | 25,50 | 51 000 | 2 585 828 | |
2021-06-07 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 2 770 | 99 405 | 2,87 | ||||
2020-06-24 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 6 346 | 96 635 | 7,03 | ||||
2020-03-23 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Series A Preferred Shares |
P - Purchase | 20 000 | 32 362 | 161,79 | 14,76 | 295 250 | 477 744 | |
2020-03-23 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Series A Preferred Shares |
P - Purchase | 12 362 | 12 362 | 11,38 | 140 680 | 140 680 | ||
2020-01-06 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 4 337 | 90 289 | 5,05 | ||||
2019-07-15 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 4 925 | 85 952 | 6,08 | ||||
2019-01-04 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 5 887 | 76 027 | 8,39 | ||||
2018-03-01 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 7 000 | 70 140 | 11,09 | 16,44 | 115 080 | 1 153 102 | |
2017-04-19 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 5 000 | 68 140 | 7,92 | 17,00 | 85 000 | 1 158 380 | |
2017-01-03 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 6 232 | 63 140 | 10,95 | ||||
2016-11-07 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 10 000 | 56 908 | 21,32 | 12,63 | 126 300 | 718 748 | |
2016-08-08 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 18 000 | 46 908 | 62,27 | 11,85 | 213 300 | 555 860 | |
2016-07-22 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 6 926 | 28 908 | 31,51 | ||||
2016-01-26 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
A - Award | 11 982 | 21 982 | 119,82 | ||||
2015-11-12 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 5 000 | 10 000 | 100,00 | 12,06 | 60 284 | 120 567 | |
2015-11-12 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 2 000 | 5 000 | 66,67 | 12,35 | 24 700 | 61 750 | |
2015-11-12 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Common Shares |
P - Purchase | 3 000 | 3 000 | 12,20 | 36 587 | 36 587 | ||
2015-06-04 |
|
4 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
Stock Option (right to buy) |
A - Award | 5 000 | 5 000 | |||||
2015-05-14 | 3 | FTAI |
Fortress Transportation & Infrastructure Investors LLC
No securities are beneficially owned. |
0 | ||||||||
2013-04-26 |
|
4 | BOX |
SeaCube Container Leasing Ltd.
Common Shares |
S - Sale | −40 000 | 0 | −100,00 | 23,00 | −920 000 | ||
2012-10-02 |
|
4 | RA |
RAILAMERICA INC /DE
Common Stock, par value $0.01 per share |
S - Sale | −30 000 | 0 | −100,00 | 27,50 | −825 000 | ||
2012-10-02 |
|
4 | RA |
RAILAMERICA INC /DE
Common Stock, par value $0.01 per share |
S - Sale | −3 000 | 0 | −100,00 | 27,50 | −82 500 | ||
2012-03-09 |
|
4 | RA |
RAILAMERICA INC /DE
Common Stock |
P - Purchase | 1 000 | 3 000 | 50,00 | 20,53 | 20 530 | 61 590 | |
2012-03-09 |
|
4 | RA |
RAILAMERICA INC /DE
Common Stock |
P - Purchase | 2 000 | 2 000 | 21,03 | 42 060 | 42 060 | ||
2010-10-26 |
|
4 | MANH |
MANHATTAN ASSOCIATES INC
Common Stock |
M - Exercise | −5 000 | 0 | −100,00 | ||||
2010-10-26 |
|
4 | MANH |
MANHATTAN ASSOCIATES INC
Common Stock |
S - Sale | −5 000 | 17 262 | −22,46 | 30,07 | −150 370 | 519 139 | |
2010-10-26 |
|
4 | MANH |
MANHATTAN ASSOCIATES INC
Common Stock |
M - Exercise | 5 000 | 22 262 | 28,97 | 20,37 | 101 850 | 453 477 | |
2007-10-03 |
|
4 | MANH |
MANHATTAN ASSOCIATES INC
Non-Employee Director Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 2 500 | 2 500 | |||||
2007-10-03 |
|
4 | MANH |
MANHATTAN ASSOCIATES INC
Common Stock |
A - Award | 833 | 4 410 | 23,29 |