XELB Xcel Brands, Inc. (NasdaqCM) - Aktiepris och nyheter

Xcel Brands, Inc.

Översikt
Xcel Brands, Inc. är ett medie- och konsumentproduktföretag som är engagerat i design, produktion, marknadsföring, grossistförsäljning och försäljning direkt till konsument av märkeskläder, skor, accessoarer, smycken, hemvaror och andra konsumentprodukter, och förvärvet av dynamiska konsumentlivsstilsvarumärken. Xcel grundades av Robert W. D'Loren 2011 med en vision att ombilda shopping, underhållning och socialt samspel. Xcel äger varumärkena Isaac Mizrahi, Judith Ripka, Halston och C. Wonder, och det äger och förvaltar varumärket Longaberger genom sitt kontrollerande intresse i Longaberger Licensing LLC, banbrytande för en allestädes närvarande försäljningsstrategi som inkluderar marknadsföring och försäljning av produkter under dess varumärken genom interaktiv tv, fysisk detaljhandel, e-handel och peer-to-peer-kanaler. Xcel Brands har sitt huvudkontor i New York City och leds av ett ledningsteam med betydande erfarenhet av produktion, merchandising, design, marknadsföring, detaljhandel och licensiering, och en bevisad meritlista av framgång i att lyfta märkesvaruföretag inom konsumentprodukter. Med ett erfaret team av proffs fokuserade på design, produktion och digital marknadsföring, har Xcel kontroll över produktkvalitet och marknadsföring över alla sina produktkategorier och distributionskanaler. Xcel skiljer sig genom design.
AI+ Ask Fintel’s AI assistant about Xcel Brands, Inc..
Thinking about good questions…
Grundläggande statistik

Aktiekursen för Xcel Brands, Inc. från och med 5 september 2025 är 1,47 US$/aktie. Detta är en ökning med 8.09 % från föregående vecka. Marknadsvärdet (eller nettoförmögenheten) på Xcel Brands, Inc. från och med 5 september 2025 är 3,58 US$ MM.

Faktoranalysdiagrammet (nedan till höger) visar en vy av Xcel Brands, Inc. från en mängd olika linser. Varje faktor visar hur väl företaget rankas mot alla andra företag i Fintels globala investeringsuniversum. Faktorpoäng varierar från noll till 100, där 100 är mest önskvärt och 50 är genomsnittligt.

Till exempel skulle ett företag med ett värde på 100 vara det mest undervärderade företaget i vår databas. Ett företag med ett värde på noll skulle vara det mest övervärderade.

Börsvärde 3,58 MM
DETTA 12,84 MM
Delar ut. 2,44 MM
Vinstdatum
Resultat per aktie (TTM) −9,47
Utdelningsandel
Ex-utdelningsdatum
Låneränta 48,81
Dagar att täcka 0,25 MM
Kort intresse 0,11 MM
Kort flytande 3,39 %
Dagar att täcka 1,58 days
Riskfri ränta 4,17 %
Prisändring (1 år) 107,74 %
Volatilitet (1 år) 10,39
Beta 1,16
Sharpe Ratio (1 år) 0,10
Sortino Ratio (1 år) 0,97
PE-förhållande −0,16
Pris/Book 0,16
Pris/TBV −0,42
Book/Marknad 6,28
EBIT/EV −1,78
EBIT(3 års avg)/EV −1,67
ROA −0,37
ROE −0,53
ROIC −0,56
CROIC 0,03
OCROIC −0,14
Implicit volatilitet
Put/Call OI-förhållande
Växt
Lönsamhet
Kvalitetsresultat
Värdepoäng
Momentumpoäang
Stabilitet
Analytikersentiment
Fondsentiment
Insider Sentiment
Officers sentiment
Utdelningsresultat
QVM-poäng
Piotroski F-BETYG 2,00 /9
Faktorpoäng varierar från 0 till 100, där 100 är mest önskvärt. Större cirklar är bättre. I situationer där vi inte har några data (t.ex. inga insideraffärer) ritar vi poängen till 50 för att undvika att straffa företag. Ett företag som inte betalar utdelning kommer dock att få en Dividend Score på noll. Dessutom inverterade vi volatiliteten för att skapa ett "stabilitets"-mått som är bättre när det är högre.
Prismål

Det genomsnittliga ettåriga kursmålet för Xcel Brands, Inc. är 8,16 US$. Prognoserna sträcker sig från en låg nivå på 7,07 US$ till en hög nivå på 9,45 US$. En akties prismål är det pris till vilket analytiker anser att den är rättvist värderad med avseende på dess prognostiserade vinst och historiska vinst. Analytiker sätter vanligtvis kursmål som motsvarar deras köp- eller säljrekommendationer.

Uppdateringsfrekvens: Monthly

Avstämningsdag Prognosdatum Hög Låg Median Genomsnittlig
2025-09-03 2026-09-03 9,45 7,07 8,16 8,16
Uppgraderingar/Nedgraderingar av aktier

Detta kort visar analytikernas uppgraderingar/nedgraderingar för Xcel Brands, Inc.. Ett analytikerbetyg är en klassificering som ger investerare en känsla av analytikernas uppfattning om riktningen och resultatet för ett kapital - vanligtvis en aktie - under en tidsperiod, vanligtvis 12 månader.

Analytikernas standardbetyg är i allmänhet följande
  • Köp/Overvikt/Överprestera - Alla dessa betyg förmedlar en analytikers tro på att aktien sannolikt kommer att överprestera ett marknadsindex (t.ex. S&P 500).
  • Håll/Egenvikt/Marknadsprestanda - Alla dessa betyg förmedlar en analytikers tro på att aktien sannolikt kommer att prestera i linje med ett marknadsindex.
  • Sälj/Undervikt/Underpresterande Alla dessa betyg tyder på att en analytiker anser att aktien sannolikt kommer att underprestera ett marknadsindex.

När en analytiker uppgraderar en aktie signalerar de att företagets grundläggande egenskaper undervärderas av investerarna. Det kan också betyda att de tror att marknaden underskattar företagets potential. Motsatsen gäller när en aktie får en nedgradering.

Det genomsnittliga betyget för varje enskild analytikers betyg är konsensusbetyget för en aktie. Detta ger investerarna en bredare bild av det allmänna sentimentet för aktien.

Datum Analytiker Tidigare Senaste
rekommendation
Åtgärd
2018-02-08 DA Davidson köpa Inleda
2014-08-05 Wunderlich köpa Inleda
2013-04-17 Brean Capital köpa Inleda
Fintel data has been cited in the following publications:
Daily Mail Fox Business Business Insider Wall Street Journal The Washington Post Bloomberg Financial Times Globe and Mail
NASDAQ.com Reuters The Guardian Associated Press FactCheck.org Snopes Politifact
Federal Register The Intercept Forbes Fortune Magazine TheStreet Time Magazine Canadian Broadcasting Corporation International Business Times
Cambridge University Press Investopedia MarketWatch NY Daily News Entrepreneur Newsweek Barron's El Economista