Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Caravelle Investment Fund, L.L.C.. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Caravelle Investment Fund, L.L.C. har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:ACW / Accuride Corp | Director, 10% Owner | 363 992 |
US:RAIL / FreightCar America, Inc. | Director, 10% Owner | 0 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Caravelle Investment Fund, L.L.C.. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp RAIL / FreightCar America, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i RAIL / FreightCar America, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i RAIL / FreightCar America, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Caravelle Investment Fund, L.L.C. som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −29 727 | 363 992 | −7,55 | 13,25 | −393 883 | 4 822 894 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −72 014 | 881 759 | −7,55 | 13,25 | −954 186 | 11 683 307 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −66 009 | 808 228 | −7,55 | 13,25 | −874 619 | 10 709 021 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −6 545 | 80 147 | −7,55 | 13,25 | −86 721 | 1 061 948 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −42 680 | 522 591 | −7,55 | 13,25 | −565 510 | 6 924 331 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −101 372 | 1 241 233 | −7,55 | 13,25 | −1 343 179 | 16 446 337 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −198 184 | 393 719 | −33,48 | 13,25 | −2 625 938 | 5 216 777 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −480 096 | 953 773 | −33,48 | 13,25 | −6 361 272 | 12 637 492 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −440 061 | 874 237 | −33,48 | 13,25 | −5 830 808 | 11 583 640 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −43 637 | 86 692 | −33,48 | 13,25 | −578 190 | 1 148 669 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −284 537 | 565 271 | −33,48 | 13,25 | −3 770 115 | 7 489 841 | |
2005-10-14 |
|
4 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
S - Sale | −675 820 | 1 342 605 | −33,48 | 13,25 | −8 954 615 | 17 789 516 | |
2005-04-25 | 3 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
2 018 425 | ||||||||
2005-04-25 | 3 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
849 808 | ||||||||
2005-04-25 | 3 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
130 329 | ||||||||
2005-04-25 | 3 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
1 314 298 | ||||||||
2005-04-25 | 3 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
1 433 869 | ||||||||
2005-04-25 | 3 | ACW |
ACCURIDE CORP
Common Stock |
591 903 | ||||||||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Non-Voting Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −322 | 0 | −100,00 | 997,87 | −320 815 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Non-Voting Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −481 | 0 | −100,00 | 997,87 | −480 153 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Non-Voting Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −441 | 0 | −100,00 | 997,87 | −440 117 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Non-Voting Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −285 | 0 | −100,00 | 997,87 | −284 576 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Non-Voting Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −44 | 0 | −100,00 | 997,87 | −43 641 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Non-Voting Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −677 | 0 | −100,00 | 997,87 | −675 906 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series A Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −2 500 | 0 | −100,00 | 997,87 | −2 494 675 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series A Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −102 | 0 | −100,00 | 516,30 | −52 663 | ||
2005-04-13 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series A Preferred Stock |
D - Sale to Issuer | −70 | 0 | −100,00 | 516,30 | −36 141 | ||
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −976 022 | 575 763 | −62,90 | 19,00 | −18 544 418 | 10 939 497 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −35 285 | 20 815 | −62,90 | 19,00 | −670 415 | 395 485 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −24 215 | 14 285 | −62,90 | 19,00 | −460 085 | 271 415 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −166 458 | 98 190 | −62,90 | 19,00 | −3 162 702 | 1 865 610 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −152 578 | 90 003 | −62,90 | 19,00 | −2 898 982 | 1 710 057 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −98 655 | 58 196 | −62,90 | 19,00 | −1 874 445 | 1 105 724 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −15 129 | 8 925 | −62,90 | 19,00 | −287 451 | 169 575 | |
2005-04-08 |
|
4 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −234 319 | 138 222 | −62,90 | 19,00 | −4 452 061 | 2 626 218 | |
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
372 541 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
24 054 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
156 851 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
242 581 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
264 648 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
38 500 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
56 100 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Common Stock |
1 551 825 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series A Voting Preferred Stock |
2 500 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Voting Preferred Stock |
677 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Voting Preferred Stock |
44 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Voting Preferred Stock |
285 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Voting Preferred Stock |
441 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Voting Preferred Stock |
481 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series B Voting Preferred Stock |
322 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series A Voting Preferred Stock |
70 | ||||||||
2005-04-05 | 3 | RAIL |
FreightCar America, Inc.
Series A Voting Preferred Stock |
102 |