Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för John Patrick Zimmer. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att John Patrick Zimmer har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:LYFT / Lyft, Inc. | Director | 896 240 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av John Patrick Zimmer. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp LYFT / Lyft, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av John Patrick Zimmer som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-06-06 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 16 742 | 896 240 | 1,90 | ||||
2025-05-28 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 424 | 879 498 | −0,27 | 15,80 | −38 299 | 13 896 068 |
2025-02-27 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 424 | 911 922 | −0,27 | 12,52 | −30 339 | 11 413 798 |
2025-02-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −6 471 | 914 346 | −0,70 | 13,39 | −86 647 | 12 243 093 | |
2024-11-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −100 | 920 817 | −0,01 | 18,00 | −1 800 | 16 574 706 |
2024-11-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 324 | 920 917 | −0,25 | 17,68 | −41 083 | 16 279 787 |
2024-11-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −6 397 | 923 241 | −0,69 | 16,57 | −105 998 | 15 298 103 | |
2024-09-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 424 | 929 638 | −0,26 | 11,32 | −27 440 | 10 523 502 |
2024-08-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −7 188 | 932 062 | −0,77 | 11,40 | −81 944 | 10 625 600 | |
2024-06-14 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 17 956 | 939 250 | 1,95 | ||||
2024-05-31 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 327 | 921 294 | −0,36 | 15,74 | −52 377 | 14 503 839 |
2024-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −7 923 | 924 621 | −0,85 | 16,54 | −131 060 | 15 294 803 | |
2024-03-25 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −193 200 | 932 544 | −17,16 | 20,04 | −3 872 404 | 18 691 446 |
2024-03-25 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −36 000 | 0 | −100,00 | 20,04 | −721 566 | |
2024-03-25 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
C - Conversion | 36 000 | 36 000 | |||||
2024-03-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 327 | 1 125 744 | −0,29 | 15,69 | −52 200 | 17 662 698 |
2024-02-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −15 724 | 1 204 071 | −1,29 | 17,51 | −275 278 | 21 079 551 | |
2023-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −193 200 | 1 219 795 | −13,67 | 15,04 | −2 906 636 | 18 351 450 |
2023-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −36 000 | 0 | −100,00 | 15,04 | −541 609 | |
2023-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
C - Conversion | 36 000 | 36 000 | |||||
2023-12-01 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 327 | 1 412 995 | −0,23 | 11,75 | −39 079 | 16 596 898 |
2023-11-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −18 255 | 1 416 322 | −1,27 | 10,33 | −188 529 | 14 627 065 | |
2023-09-26 |
|
4/A | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 327 | 1 434 577 | −0,23 | 11,29 | −37 547 | 16 190 062 |
2023-09-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −14 952 | 1 422 952 | −1,04 | 11,29 | −168 742 | 16 058 867 |
2023-08-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −20 919 | 1 437 904 | −1,43 | 10,88 | −227 672 | 15 649 428 | |
2023-06-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 24 645 | 1 458 823 | 1,72 | ||||
2023-05-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −22 349 | 1 434 178 | −1,53 | 8,11 | −181 250 | 11 631 184 | |
2023-02-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −22 816 | 1 456 527 | −1,54 | 11,28 | −257 364 | 16 429 625 | |
2022-11-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −22 349 | 1 479 343 | −1,49 | 11,21 | −250 532 | 16 583 435 | |
2022-08-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −22 340 | 1 501 692 | −1,47 | 16,65 | −371 961 | 25 003 172 | |
2022-05-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −22 349 | 1 524 032 | −1,45 | 19,29 | −431 112 | 29 398 577 | |
2022-03-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 30 000 | 1 546 381 | 1,98 | ||||
2022-03-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 324 643 | 1 516 381 | 27,24 | ||||
2022-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −8 215 | 1 191 738 | −0,68 | 41,26 | −338 951 | 49 171 110 | |
2021-11-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −8 105 | 1 199 953 | −0,67 | 47,51 | −385 069 | 57 009 767 | |
2021-08-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −49 004 | 1 208 058 | −3,90 | 46,79 | −2 292 897 | 56 525 034 | |
2021-05-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −49 052 | 1 257 062 | −3,76 | 52,21 | −2 561 005 | 65 631 207 | |
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 75 000 | 1 306 114 | 6,09 | ||||
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 184 718 | 1 231 114 | 17,65 | ||||
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −40 818 | 1 046 396 | −3,75 | 58,93 | −2 405 405 | 61 664 116 | |
2020-11-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −40 734 | 1 087 214 | −3,61 | 40,11 | −1 633 841 | 43 608 154 | |
2020-08-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −38 549 | 1 127 948 | −3,30 | 28,14 | −1 084 769 | 31 740 457 | |
2020-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −38 549 | 1 166 497 | −3,20 | 30,69 | −1 183 069 | 35 799 793 | |
2020-02-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −35 350 | 1 205 046 | −2,85 | 46,24 | −1 634 584 | 55 721 327 | |
2019-11-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −39 037 | 1 240 396 | −3,05 | 43,60 | −1 701 974 | 54 080 025 | |
2019-11-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class B Common Stock |
C - Conversion | −1 330 000 | 1 750 302 | −43,18 | ||||
2019-11-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
G - Gift | −1 330 000 | 1 279 433 | −50,97 | ||||
2019-11-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
C - Conversion | 1 330 000 | 2 609 433 | 103,95 | ||||
2019-08-29 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class B Common Stock |
C - Conversion | −600 000 | 3 080 302 | −16,30 | ||||
2019-08-29 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
G - Gift | −600 000 | 1 279 433 | −31,92 | ||||
2019-08-29 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
C - Conversion | 600 000 | 1 879 433 | 46,90 | ||||
2019-08-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −38 549 | 1 279 433 | −2,92 | 51,68 | −1 992 212 | 66 121 097 | |
2019-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −65 992 | 1 317 982 | −4,77 | 53,79 | −3 549 710 | 70 894 252 | |
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class B Common Stock |
J - Other | 3 680 302 | 3 680 302 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class B Common Stock |
J - Other | 909 605 | 909 605 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class B Common Stock |
J - Other | 500 620 | 500 620 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | −3 680 302 | 1 383 974 | −72,67 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −909 605 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | −909 605 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −500 620 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | −500 620 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 5 064 276 | 5 064 276 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 909 605 | 909 605 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 500 620 | 500 620 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −5 064 276 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-01 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −621 444 | 5 064 276 | −10,93 | 72,00 | −44 743 968 | 364 627 872 | |
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
7 596 565 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
8 005 550 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
12 781 665 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
7 596 565 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
8 005 550 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
12 781 665 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
7 596 565 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
8 005 550 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
12 781 665 |