Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Richard Stocking. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Richard Stocking har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:KNX / Knight-Swift Transportation Holdings Inc. | President and CEO | 44 628 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Richard Stocking. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp KNX / Knight-Swift Transportation Holdings Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i KNX / Knight-Swift Transportation Holdings Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i KNX / Knight-Swift Transportation Holdings Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Richard Stocking som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
D - Sale to Issuer | −30 565 | 44 628 | −40,65 | ||||
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −7 099 | 75 193 | −8,63 | 40,85 | −289 994 | 3 071 634 | |
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 15 087 | 82 292 | 22,45 | 40,85 | 616 304 | 3 361 628 | |
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −4 518 | 67 205 | −6,30 | 40,85 | −184 560 | 2 745 324 | |
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 9 601 | 71 723 | 15,46 | 40,85 | 392 201 | 2 929 885 | |
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −1 053 | 62 122 | −1,67 | 40,85 | −43 015 | 2 537 684 | |
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −3 363 | 63 175 | −5,05 | 40,85 | −137 379 | 2 580 699 | |
2017-09-12 |
|
4 | KNX |
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −1 071 | 66 538 | −1,58 | 40,85 | −43 750 | 2 718 077 | |
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −33 849 | 0 | −100,00 | 23,30 | −788 682 | ||
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −29 404 | 14 703 | −66,67 | 24,84 | −730 395 | 365 223 | |
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −14 962 | 29 926 | −33,33 | 15,51 | −232 061 | 464 152 | |
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −78 215 | 93 902 | −45,44 | 28,66 | −2 241 642 | 2 691 231 | |
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
A - Award | 33 849 | 172 117 | 24,48 | 23,30 | 788 682 | 4 010 326 | |
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 29 404 | 138 268 | 27,01 | 24,84 | 730 395 | 3 434 577 | |
2017-08-30 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 14 962 | 108 864 | 15,93 | 15,51 | 232 061 | 1 688 481 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −14 337 | 0 | −100,00 | 13,36 | −191 542 | ||
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock, Restricted Stock Unit |
S - Sale | −14 337 | 93 902 | −13,25 | 27,38 | −392 547 | 2 571 037 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock, Restricted Stock Unit |
M - Exercise | 14 337 | 108 239 | 15,27 | 13,36 | 191 542 | 1 446 073 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −40 385 | 14 337 | −73,80 | 13,36 | −539 544 | 191 542 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −32 000 | 0 | −100,00 | 8,80 | −281 600 | ||
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −40 000 | 0 | −100,00 | 8,61 | −344 400 | ||
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −112 385 | 93 902 | −54,48 | 27,29 | −3 066 987 | 2 562 586 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 40 385 | 206 287 | 24,34 | 13,36 | 539 544 | 2 755 994 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 32 000 | 165 902 | 23,90 | 8,80 | 281 600 | 1 459 938 | |
2017-08-17 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 40 000 | 133 902 | 42,60 | 8,61 | 344 400 | 1 152 896 | |
2017-05-31 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
M - Exercise | −80 000 | 0 | −100,00 | ||||
2017-05-31 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −80 000 | 93 902 | −46,00 | 24,25 | −1 940 000 | 2 277 124 | |
2017-05-31 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 80 000 | 173 902 | 85,20 | 11,00 | 880 000 | 1 912 922 | |
2017-05-31 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock, Restricted Stock Unit |
A - Award | 46 955 | 93 902 | 100,02 | 23,81 | 1 117 999 | 2 235 807 | |
2017-05-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
F - Taxes | −3 386 | 46 947 | −6,73 | 23,99 | −81 230 | 1 126 259 | |
2017-05-23 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
F - Taxes | −2 155 | 50 333 | −4,11 | 22,65 | −48 811 | 1 140 042 | |
2017-05-09 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
F - Taxes | −2 125 | 52 488 | −3,89 | 24,17 | −51 361 | 1 268 635 | |
2017-03-02 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
F - Taxes | −1 847 | 54 613 | −3,27 | 21,72 | −40 117 | 1 186 194 | |
2017-03-02 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
A - Award | 5 574 | 56 460 | 10,95 | 21,72 | 121 067 | 1 226 311 | |
2016-05-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-to-buy) |
A - Award | 44 888 | 44 888 | |||||
2016-05-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock, Restricted Stock Unit |
A - Award | 21 589 | 72 475 | 42,43 | 15,51 | 334 845 | 1 124 087 | |
2016-05-24 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
F - Taxes | −2 155 | 50 886 | −4,06 | 15,43 | −33 252 | 785 171 | |
2016-05-24 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
F - Taxes | −2 125 | 53 041 | −3,85 | 16,17 | −34 361 | 857 673 | |
2016-02-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −10 760 | 55 166 | −16,32 | 17,95 | −193 142 | 990 230 | |
2016-02-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
A - Award | 21 831 | 65 926 | 49,51 | 17,89 | 390 557 | 1 179 416 | |
2016-02-25 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −3 035 | 44 095 | −6,44 | 18,00 | −54 630 | 793 710 | |
2015-05-22 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-To-Buy) |
A - Award | 44 107 | 44 107 | |||||
2015-05-22 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock, Restricted Stock Unit |
A - Award | 13 739 | 47 130 | 41,15 | 24,84 | 341 277 | 1 170 709 | |
2015-05-11 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −1 341 | 33 391 | −3,86 | 25,05 | −33 592 | 836 445 | |
2015-02-25 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −2 145 | 34 732 | −5,82 | 27,76 | −59 547 | 964 192 | |
2014-05-08 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-To-Buy) |
A - Award | 33 849 | 33 849 | |||||
2014-05-08 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock, Restricted Stock Unit |
A - Award | 13 546 | 36 877 | 58,06 | 23,30 | 315 622 | 859 234 | |
2014-02-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-To-Buy) |
M - Exercise | −40 000 | 80 000 | −33,33 | ||||
2014-02-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
S - Sale | −40 000 | 23 331 | −63,16 | 24,33 | −973 200 | 567 643 | |
2014-02-26 |
|
4 | SWFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
M - Exercise | 40 000 | 63 331 | 171,45 | 11,00 | 440 000 | 696 641 | |
2013-02-26 |
|
4 | SWIFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Employee Stock Option (Right-To-Buy) |
A - Award | 54 722 | 54 722 | |||||
2013-02-26 |
|
4 | SWIFT |
SWIFT TRANSPORTATION Co
Class A Common Stock |
A - Award | 21 831 | 23 331 | 1 455,40 |