Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för David Seymour. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att David Seymour har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:AAL / American Airlines Group Inc. | EVP Chief Operating Officer | 1 042 283 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av David Seymour. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av David Seymour som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-08-20 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
A - Award | 151 860 | 1 042 283 | 17,05 | ||||
2025-07-15 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −1 633 | 890 423 | −0,18 | 12,22 | −19 955 | 10 880 969 | |
2025-05-05 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −13 895 | 892 056 | −1,53 | 10,52 | −146 175 | 9 384 429 | |
2025-02-21 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −16 920 | 905 951 | −1,83 | 15,86 | −268 351 | 14 368 383 | |
2025-02-20 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
A - Award | 217 660 | 922 871 | 30,86 | ||||
2024-12-13 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −21 985 | 705 211 | −3,02 | 17,24 | −379 021 | 12 157 838 | |
2024-11-19 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −15 702 | 727 196 | −2,11 | 14,39 | −225 952 | 10 464 350 | |
2024-07-15 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −3 169 | 742 898 | −0,42 | 10,68 | −33 845 | 7 934 151 | |
2024-05-03 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −26 971 | 746 067 | −3,49 | 13,86 | −373 818 | 10 340 489 | |
2024-02-22 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
A - Award | 201 700 | 773 038 | 35,30 | ||||
2023-12-14 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −21 985 | 571 338 | −3,71 | 14,04 | −308 669 | 8 021 586 | |
2023-11-20 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −14 645 | 593 323 | −2,41 | 12,29 | −179 987 | 7 291 940 | |
2023-11-20 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −15 702 | 607 968 | −2,52 | 12,19 | −191 407 | 7 411 130 | |
2023-07-14 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
A - Award | 24 400 | 623 670 | 4,07 | ||||
2023-05-04 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
A - Award | 207 696 | 599 270 | 53,04 | ||||
2023-02-22 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −6 797 | 391 574 | −1,71 | 16,36 | −111 199 | 6 406 151 | |
2023-02-01 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
S - Sale | −74 614 | 398 371 | −15,78 | 16,03 | −1 195 727 | 6 384 094 | |
2022-12-14 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
A - Award | 167 605 | 472 985 | 54,88 | ||||
2022-12-05 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −1 398 | 305 380 | −0,46 | 14,05 | −19 642 | 4 290 589 | |
2022-11-22 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −27 892 | 306 778 | −8,33 | 14,05 | −391 883 | 4 310 231 | |
2022-11-18 |
|
4 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −14 308 | 334 670 | −4,10 | 14,09 | −201 600 | 4 715 500 | |
2022-06-21 | 3 | AAL |
American Airlines Group Inc.
Common Stock |
348 978 |