Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Mel Marks. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Mel Marks har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:MPAA / Motorcar Parts of America, Inc. | Director | 1 517 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Mel Marks. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp MPAA / Motorcar Parts of America, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i MPAA / Motorcar Parts of America, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i MPAA / Motorcar Parts of America, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Mel Marks som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2015-10-14 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Restricted Stock Units |
A - Award | 1 517 | 1 517 | |||||
2015-08-27 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −14 474 | 50 596 | −22,24 | 29,98 | −433 878 | 1 516 686 | |
2015-08-25 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −35 522 | 65 070 | −35,31 | 30,10 | −1 069 365 | 1 958 887 | |
2015-08-17 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −25 000 | 100 592 | −19,91 | 31,53 | −788 222 | 3 171 555 | |
2015-06-23 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −25 000 | 125 592 | −16,60 | 31,43 | −785 705 | 3 947 130 | |
2015-05-07 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Restricted Stock Units |
M - Exercise | −592 | 1 184 | −33,33 | ||||
2015-05-07 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
M - Exercise | 592 | 150 592 | 0,39 | ||||
2015-04-01 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −9 000 | 150 000 | −5,66 | 27,25 | −245 250 | 4 087 500 | |
2015-04-01 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −16 000 | 159 000 | −9,14 | 28,02 | −448 320 | 4 455 180 | |
2015-03-12 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −25 000 | 175 000 | −12,50 | 25,80 | −645 000 | 4 515 000 | |
2015-01-09 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −17 767 | 0 | −100,00 | 30,04 | −533 733 | ||
2014-12-19 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −10 000 | 17 767 | −36,01 | 31,93 | −319 336 | 567 364 | |
2014-06-02 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −22 103 | 222 900 | −9,02 | 22,74 | −502 622 | 5 068 746 | |
2014-05-09 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −2 900 | 242 103 | −1,18 | 25,95 | −75 255 | 6 282 573 | |
2014-05-07 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −20 000 | 245 003 | −7,55 | 26,34 | −526 800 | 6 453 379 | |
2014-05-06 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Restricted Stock Units |
A - Award | 1 776 | 1 776 | |||||
2014-04-04 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −22 830 | 265 003 | −7,93 | 26,71 | −609 789 | 7 078 230 | |
2014-03-04 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −20 000 | 267 833 | −6,95 | 24,66 | −493 200 | 6 604 762 | |
2014-03-04 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −3 073 | 287 833 | −1,06 | 24,48 | −75 227 | 7 046 152 | |
2014-02-05 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −23 750 | 290 906 | −7,55 | 20,12 | −477 850 | 5 853 029 | |
2014-01-03 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −24 000 | 314 656 | −7,09 | 18,79 | −450 960 | 5 912 386 | |
2013-12-04 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −25 747 | 338 656 | −7,07 | 17,37 | −447 225 | 5 882 455 | |
2013-11-06 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −20 000 | 364 403 | −5,20 | 13,50 | −270 000 | 4 919 440 | |
2013-11-06 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −7 168 | 384 403 | −1,83 | 13,58 | −97 341 | 5 220 193 | |
2013-10-03 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −27 785 | 391 565 | −6,63 | 12,84 | −356 759 | 5 027 695 | |
2013-09-24 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −26 900 | 432 450 | −5,86 | 12,00 | −322 800 | 5 189 400 | |
2013-09-24 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −13 100 | 419 350 | −3,03 | 12,00 | −157 200 | 5 032 200 | |
2013-09-05 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −10 000 | 26 090 | −27,71 | 9,69 | −96 900 | 252 812 | |
2013-09-04 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −10 850 | 459 350 | −2,31 | 9,30 | −100 905 | 4 271 955 | |
2013-08-07 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −14 750 | 470 206 | −3,04 | 8,49 | −125 228 | 3 992 049 | |
2013-07-03 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −13 500 | 484 956 | −2,71 | 9,26 | −125 010 | 4 490 693 | |
2013-06-28 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −6 000 | 498 456 | −1,19 | 9,27 | −55 620 | 4 620 687 | |
2013-06-28 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −4 000 | 504 456 | −0,79 | 9,31 | −37 240 | 4 696 485 | |
2013-03-08 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −220 | 36 090 | −0,61 | 5,52 | −1 214 | 199 217 | |
2013-03-08 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −19 700 | 36 310 | −35,17 | 5,46 | −107 562 | 198 253 | |
2013-03-08 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −3 200 | 56 010 | −5,40 | 5,41 | −17 312 | 303 014 | |
2013-02-27 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −11 697 | 69 210 | −14,46 | 5,82 | −68 077 | 402 802 | |
2013-02-27 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −8 303 | 80 907 | −9,31 | 5,81 | −48 240 | 470 070 | |
2013-02-27 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −10 000 | 59 210 | −14,45 | 5,76 | −57 600 | 341 050 | |
2013-01-16 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −10 000 | 89 210 | −10,08 | 6,04 | −60 400 | 538 828 | |
2013-01-14 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −16 556 | 99 210 | −14,30 | 6,04 | −99 998 | 599 228 | |
2013-01-14 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −17 271 | 115 766 | −12,98 | 5,79 | −99 999 | 670 285 | |
2012-12-17 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −19 120 | 133 037 | −12,57 | 5,23 | −99 998 | 695 784 | |
2012-05-07 |
|
4 | MPAA |
MOTORCAR PARTS AMERICA INC
Common Stock |
S - Sale | −200 000 | 152 157 | −56,79 | 7,00 | −1 400 000 | 1 065 099 |