Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Makavy Ran I.. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Makavy Ran I. har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:LYFT / Lyft, Inc. | EVP and Chief Product Officer | 568 678 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Makavy Ran I.. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp LYFT / Lyft, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019-11-20 | LYFT | Makavy Ran I. | 31 862 | 43,5980 | 31 862 | 43,5980 | 1 389 119 | 119 | 16.05 | −877 734 | −63,19 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Makavy Ran I. som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020-02-27 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −5 901 | 568 678 | −1,03 | 41,36 | −244 093 | 23 523 138 |
2020-02-27 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −9 099 | 574 579 | −1,56 | 40,16 | −365 426 | 23 075 725 |
2020-02-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −48 753 | 583 678 | −7,71 | 46,24 | −2 254 339 | 26 989 271 | |
2019-11-27 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −6 447 | 632 154 | −1,01 | 49,47 | −318 901 | 31 269 561 |
2019-11-27 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −8 553 | 638 601 | −1,32 | 48,95 | −418 673 | 31 259 774 |
2019-11-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −31 862 | 647 154 | −4,69 | 43,60 | −1 389 119 | 28 214 620 | |
2019-10-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −35 000 | 679 016 | −4,90 | 41,31 | −1 445 930 | 28 051 713 |
2019-09-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 765 | 714 016 | −0,39 | 47,05 | −130 090 | 33 593 596 |
2019-09-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −32 235 | 716 781 | −4,30 | 46,47 | −1 497 864 | 33 306 663 |
2019-08-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −31 455 | 749 016 | −4,03 | 51,68 | −1 625 594 | 38 709 147 | |
2019-08-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −7 500 | 780 471 | −0,95 | 52,92 | −396 887 | 41 301 199 |
2019-08-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −39 831 | 787 971 | −4,81 | 52,33 | −2 084 539 | 41 238 147 |
2019-08-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −22 669 | 827 802 | −2,67 | 51,45 | −1 166 411 | 42 593 724 |
2019-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −33 402 | 850 471 | −3,78 | 53,79 | −1 796 694 | 45 746 835 | |
2019-05-07 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −9 998 | 883 873 | −1,12 | 72,00 | −719 856 | 63 638 856 | |
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 893 871 | 893 871 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −893 871 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-01 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −286 177 | 893 871 | −24,25 | 72,00 | −20 604 744 | 64 358 712 | |
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
2 360 096 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
2 360 096 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
2 360 096 |