Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för David Lawee. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att David Lawee har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:LYFT / Lyft, Inc. | Director | 110 245 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av David Lawee. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp LYFT / Lyft, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i LYFT / Lyft, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av David Lawee som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-07-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 186 | 110 245 | 1,09 | ||||
2025-06-06 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 16 742 | 109 059 | 18,14 | ||||
2025-04-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 568 | 92 317 | 1,73 | ||||
2025-01-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 305 | 90 749 | 1,46 | ||||
2024-10-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 251 | 89 444 | 1,42 | ||||
2024-07-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 418 | 88 193 | 1,63 | ||||
2024-06-14 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 17 956 | 86 775 | 26,09 | ||||
2024-04-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 084 | 68 819 | 1,60 | ||||
2024-01-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 383 | 67 735 | 2,08 | ||||
2023-10-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 671 | 66 352 | 2,58 | ||||
2023-07-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 313 | 64 681 | 2,07 | ||||
2023-06-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 24 645 | 63 368 | 63,64 | ||||
2023-04-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 524 | 38 723 | 4,10 | ||||
2023-01-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 974 | 37 199 | 2,69 | ||||
2022-10-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 127 | 36 225 | 3,21 | ||||
2022-06-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 18 732 | 35 098 | 114,46 | ||||
2021-06-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 4 422 | 16 366 | 37,02 | ||||
2021-04-29 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −115 537 | 6 138 154 | −1,85 | 65,20 | −7 533 163 | 400 215 620 |
2021-04-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 219 | 6 253 691 | −0,05 | 65,00 | −209 236 | 406 491 791 |
2021-04-07 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −135 927 | 6 256 910 | −2,13 | 65,08 | −8 845 898 | 407 189 066 |
2021-04-07 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −28 148 | 6 392 837 | −0,44 | 65,46 | −1 842 613 | 418 485 339 |
2021-03-30 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −18 580 | 6 420 985 | −0,29 | 65,03 | −1 208 222 | 417 544 455 |
2021-03-30 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −203 607 | 6 439 565 | −3,06 | 65,17 | −13 268 437 | 419 646 488 |
2021-03-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −99 699 | 6 643 172 | −1,48 | 66,37 | −6 617 033 | 440 907 990 |
2021-03-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −201 555 | 6 742 871 | −2,90 | 65,28 | −13 156 724 | 440 148 322 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −105 659 | 6 944 426 | −1,50 | 67,10 | −7 089 666 | 465 967 512 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −330 428 | 7 050 085 | −4,48 | 66,56 | −21 992 561 | 469 238 147 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −162 892 | 7 380 513 | −2,16 | 65,45 | −10 661 004 | 483 042 029 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −182 340 | 7 543 405 | −2,36 | 67,83 | −12 368 377 | 511 679 722 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −390 785 | 7 725 745 | −4,81 | 67,19 | −26 256 180 | 519 079 673 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −281 472 | 8 116 530 | −3,35 | 66,18 | −18 629 055 | 537 187 668 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 831 | 8 398 002 | −0,15 | 66,11 | −848 239 | 555 180 155 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −420 954 | 8 410 833 | −4,77 | 65,46 | −27 553 670 | 550 533 597 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −24 247 | 8 831 787 | −0,27 | 67,20 | −1 629 381 | 593 489 904 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −165 191 | 8 856 034 | −1,83 | 66,42 | −10 972 812 | 588 262 058 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −177 720 | 9 021 225 | −1,93 | 65,36 | −11 615 761 | 589 626 364 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −490 284 | 9 198 945 | −5,06 | 67,30 | −32 995 868 | 619 084 399 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −304 862 | 9 689 229 | −3,05 | 66,42 | −20 250 336 | 643 603 161 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −177 883 | 9 994 091 | −1,75 | 65,45 | −11 642 389 | 654 110 258 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −214 707 | 10 171 974 | −2,07 | 66,52 | −14 281 580 | 676 605 126 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −356 016 | 10 386 681 | −3,31 | 65,48 | −23 310 361 | 680 074 170 |
2021-03-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −22 575 | 10 742 697 | −0,21 | 65,05 | −1 468 486 | 698 803 846 |
2021-03-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −540 798 | 10 765 272 | −4,78 | 65,30 | −35 313 460 | 702 959 343 |
2021-03-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −15 800 | 11 306 070 | −0,14 | 65,03 | −1 027 420 | 735 195 291 |
2020-12-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −177 077 | 11 321 870 | −1,54 | 50,16 | −8 882 607 | 567 932 172 |
2020-12-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −15 646 | 11 498 947 | −0,14 | 50,06 | −783 161 | 575 579 792 |
2020-12-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −146 870 | 11 514 593 | −1,26 | 50,11 | −7 359 215 | 576 961 711 |
2020-12-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −207 455 | 11 661 463 | −1,75 | 50,02 | −10 377 273 | 583 327 370 |
2020-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −401 688 | 11 868 918 | −3,27 | 50,15 | −20 144 292 | 595 215 556 |
2020-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −309 249 | 12 270 606 | −2,46 | 50,04 | −15 474 232 | 613 997 810 |
2020-06-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 7 467 | 11 944 | 166,79 | ||||
2019-06-13 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 4 477 | 4 477 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Series H Preferred Stock |
C - Conversion | −12 579 855 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 12 579 855 | 12 579 855 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −12 579 855 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
C - Conversion | 12 579 855 | 12 579 855 |