Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Michael David Jones. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Michael David Jones har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:GPI / Group 1 Automotive, Inc. | Sr. Vice President, Aftersales | 8 260 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Michael David Jones. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp GPI / Group 1 Automotive, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i GPI / Group 1 Automotive, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i GPI / Group 1 Automotive, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Michael David Jones som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-04-30 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 613 | 8 260 | −16,34 | 405,57 | −654 184 | 3 350 170 | |
2025-02-20 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −268 | 9 833 | −2,65 | 466,90 | −125 129 | 4 591 054 | |
2025-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −833 | 10 101 | −7,62 | 484,80 | −403 838 | 4 896 992 | |
2025-02-13 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −200 | 10 934 | −1,80 | 469,76 | −93 952 | 5 136 382 | |
2025-02-13 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 1 392 | 11 134 | 14,29 | 466,82 | 649 820 | 5 197 656 | |
2024-08-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −655 | 9 742 | −6,30 | 351,68 | −230 350 | 3 426 086 | |
2024-08-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −545 | 10 397 | −4,98 | 350,17 | −190 843 | 3 640 737 | |
2024-05-20 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −605 | 10 930 | −5,24 | 318,68 | −192 801 | 3 483 279 | |
2024-05-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 400 | 11 535 | −10,82 | 294,63 | −412 482 | 3 398 655 | |
2024-02-20 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −659 | 12 864 | −4,87 | 272,21 | −179 386 | 3 501 844 | |
2024-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −390 | 13 523 | −2,80 | 277,42 | −108 194 | 3 751 687 | |
2024-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −444 | 13 913 | −3,09 | 274,12 | −121 709 | 3 813 967 | |
2024-02-14 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 2 317 | 14 357 | 19,24 | 280,57 | 650 081 | 4 028 282 | |
2023-08-11 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −850 | 12 040 | −6,59 | 257,68 | −219 028 | 3 102 594 | |
2023-06-09 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −600 | 12 875 | −4,45 | 246,05 | −147 630 | 3 167 873 | |
2023-03-06 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 500 | 13 355 | −10,10 | 229,67 | −344 505 | 3 067 221 | |
2023-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −971 | 14 855 | −6,14 | 236,77 | −229 904 | 3 517 196 | |
2023-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 3 040 | 15 826 | 23,78 | 230,24 | 699 930 | 3 643 757 | |
2023-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −199 | 12 786 | −1,53 | 230,24 | −45 818 | 2 943 827 | |
2022-06-09 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 000 | 12 972 | −7,16 | 181,48 | −181 485 | 2 354 176 | |
2022-03-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −244 | 13 851 | −1,73 | 181,58 | −44 306 | 2 515 117 | |
2022-03-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −4 000 | 14 095 | −22,11 | 180,20 | −720 804 | 2 539 985 | |
2022-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −559 | 18 095 | −3,00 | 181,50 | −101 458 | 3 284 294 | |
2022-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 4 001 | 18 654 | 27,30 | 174,96 | 699 995 | 3 263 661 | |
2022-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −397 | 14 653 | −2,64 | 171,26 | −67 990 | 2 509 522 | |
2021-03-11 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 500 | 14 886 | −9,15 | 170,26 | −255 390 | 2 534 530 | |
2021-03-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −244 | 16 386 | −1,47 | 153,04 | −37 342 | 2 507 749 | |
2021-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 3 400 | 16 630 | 25,70 | 147,08 | 500 072 | 2 445 975 | |
2021-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −736 | 13 230 | −5,27 | 147,08 | −108 251 | 1 945 903 | |
2021-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −156 | 13 966 | −1,10 | 148,63 | −23 186 | 2 075 801 | |
2020-11-12 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 000 | 14 075 | −6,63 | 120,44 | −120 440 | 1 695 201 | |
2020-08-07 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −4 000 | 15 018 | −21,03 | 89,75 | −358 992 | 1 347 817 | |
2020-03-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −151 | 18 834 | −0,80 | 83,69 | −12 637 | 1 576 181 | |
2020-02-26 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −156 | 18 985 | −0,82 | 102,23 | −15 948 | 1 940 792 | |
2020-02-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −390 | 19 141 | −2,00 | 106,77 | −41 640 | 2 043 639 | |
2020-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 4 071 | 19 531 | 26,33 | 98,26 | 399 996 | 1 918 976 | |
2020-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −156 | 15 460 | −1,00 | 98,26 | −15 329 | 1 519 057 | |
2019-05-24 |
|
4/A | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 5 361 | 18 614 | 40,45 | 61,56 | 330 023 | 1 145 900 | |
2019-05-24 |
|
4/A | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −306 | 13 518 | −2,21 | 75,06 | −22 968 | 1 014 665 | |
2019-05-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −2 500 | 13 921 | −15,22 | 77,76 | −194 410 | 1 082 580 | |
2019-03-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −302 | 16 421 | −1,81 | 62,20 | −18 784 | 1 021 408 | |
2019-02-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −156 | 16 723 | −0,92 | 63,52 | −9 909 | 1 062 268 | |
2019-02-25 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −156 | 16 879 | −0,92 | 62,72 | −9 784 | 1 058 673 | |
2019-02-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 4 000 | 17 035 | 30,69 | 61,56 | 246 240 | 1 048 697 | |
2019-02-19 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −156 | 13 035 | −1,18 | 60,71 | −9 471 | 791 376 | |
2018-02-28 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −147 | 13 153 | −1,11 | 74,33 | −10 927 | 977 666 | |
2018-02-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −524 | 13 300 | −3,79 | 75,06 | −39 331 | 998 302 | |
2018-02-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 4 000 | 13 824 | 40,72 | 76,00 | 303 980 | 1 050 559 | |
2018-02-20 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −369 | 9 824 | −3,62 | 76,36 | −28 177 | 750 165 | |
2018-01-10 | 3 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
20 386 | ||||||||
2018-01-10 | 3 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
20 386 |