Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Collin Hwang. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Collin Hwang har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:GIGM / GigaMedia Limited | Chief Executive Officer, Director | 675 833 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Collin Hwang. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp GIGM / GigaMedia Limited - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i GIGM / GigaMedia Limited. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i GIGM / GigaMedia Limited. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Collin Hwang som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016-12-20 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GigaMedia Limited |
P - Purchase | 39 000 | 675 833 | 6,12 | 2,77 | 107 952 | 1 870 706 | |
2015-12-28 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 87 799 | 636 833 | 15,99 | 2,96 | 260 201 | 1 887 318 | |
2015-12-24 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 28 123 | 549 024 | 5,40 | 3,00 | 84 369 | 1 647 072 | |
2015-12-24 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 26 338 | 520 901 | 5,33 | 3,00 | 79 014 | 1 562 703 | |
2015-12-24 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 31 263 | 494 563 | 6,75 | 3,00 | 93 789 | 1 483 689 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 200 | 2 316 550 | 0,01 | 0,59 | 118 | 1 366 764 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 400 | 2 316 350 | 0,02 | 0,60 | 240 | 1 388 189 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 1 000 | 2 315 950 | 0,04 | 0,60 | 600 | 1 389 107 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 112 712 | 2 314 950 | 5,12 | 0,60 | 67 627 | 1 388 970 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 100 000 | 2 202 238 | 4,76 | 0,58 | 58 000 | 1 277 298 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 100 000 | 2 202 238 | 4,76 | 0,58 | 58 000 | 1 277 298 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 53 754 | 2 102 238 | 2,62 | 0,58 | 31 177 | 1 219 298 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 30 477 | 1 948 484 | 1,59 | 0,58 | 17 625 | 1 126 808 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 89 387 | 1 918 007 | 4,89 | 0,58 | 52 148 | 1 118 965 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 251 992 | 1 828 620 | 15,98 | 0,58 | 146 155 | 1 060 600 | |
2015-11-16 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 118 490 | 1 576 628 | 8,13 | 0,56 | 66 390 | 883 385 | |
2014-11-20 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 63 711 | 1 458 138 | 4,57 | 1,03 | 65 559 | 1 500 424 | |
2014-11-20 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 50 000 | 1 394 427 | 3,72 | 1,05 | 52 465 | 1 463 172 | |
2014-11-20 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 18 227 | 1 344 427 | 1,37 | 0,99 | 17 963 | 1 324 933 | |
2014-11-20 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GIGAMEDIA LIMITED |
P - Purchase | 365 000 | 1 326 200 | 37,97 | 0,99 | 362 372 | 1 316 651 | |
2013-02-04 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GigaMedia Limited |
P - Purchase | 866 373 | 961 200 | 913,64 | 0,96 | 831 718 | 922 752 | |
2013-02-04 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GigaMedia Limited |
P - Purchase | 71 127 | 94 827 | 300,11 | 0,98 | 69 704 | 92 930 | |
2013-02-04 |
|
4 | GIGM |
GIGAMEDIA Ltd
GigaMedia Limited |
P - Purchase | 23 700 | 23 700 | 0,90 | 21 330 | 21 330 |