Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Frank Grese. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Frank Grese har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:GPI / Group 1 Automotive, Inc. | Retired, Senior Vice President | 19 387 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Frank Grese. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp GPI / Group 1 Automotive, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i GPI / Group 1 Automotive, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016-03-15 | GPI | Grese Frank | 36 | 58,2669 | 36 | 58,2669 | 2 123 | 343 | 83.0500 | 867 | 40,83 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i GPI / Group 1 Automotive, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Frank Grese som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023-01-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −1 000 | 19 387 | −4,91 | 179,42 | −179 420 | 3 478 377 | |
2023-01-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 2 541 | 20 387 | 14,24 | ||||
2022-11-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −4 000 | 17 846 | −18,31 | 178,61 | −714 428 | 3 187 382 | |
2022-05-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −910 | 21 714 | −4,02 | 185,86 | −169 196 | 4 035 832 | |
2022-03-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −592 | 22 624 | −2,55 | 181,58 | −107 495 | 4 108 106 | |
2022-02-28 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −4 378 | 23 216 | −15,87 | 183,97 | −805 421 | 4 271 088 | |
2022-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −1 365 | 27 594 | −4,71 | 181,50 | −247 748 | 5 008 351 | |
2022-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 2 001 | 28 959 | 7,42 | 174,96 | 350 085 | 5 066 560 | |
2022-02-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −592 | 26 958 | −2,15 | 171,26 | −101 386 | 4 616 865 | |
2022-01-05 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −1 977 | 27 550 | −6,70 | 193,72 | −382 984 | 5 337 028 | |
2022-01-05 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 5 024 | 29 527 | 20,50 | ||||
2021-12-08 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −1 576 | 24 503 | −6,04 | 207,13 | −326 443 | 5 075 450 | |
2021-03-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −700 | 25 878 | −2,63 | 156,05 | −109 238 | 4 038 415 | |
2021-03-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −2 301 | 26 578 | −7,97 | 155,17 | −357 039 | 4 124 078 | |
2021-03-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −2 277 | 28 879 | −7,31 | 154,21 | −351 129 | 4 453 393 | |
2021-03-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −2 222 | 31 156 | −6,66 | 153,13 | −340 253 | 4 770 936 | |
2021-03-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −592 | 33 378 | −1,74 | 153,04 | −90 600 | 5 108 218 | |
2021-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 3 569 | 33 970 | 11,74 | 147,08 | 524 929 | 4 996 354 | |
2021-02-22 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −1 965 | 30 401 | −6,07 | 147,08 | −289 012 | 4 471 426 | |
2021-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −390 | 32 366 | −1,19 | 148,63 | −57 966 | 4 810 606 | |
2020-11-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −2 500 | 32 756 | −7,09 | 133,07 | −332 668 | 4 358 785 | |
2020-03-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −592 | 35 008 | −1,66 | 83,69 | −49 544 | 2 929 808 | |
2020-02-26 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −630 | 35 600 | −1,74 | 102,23 | −64 405 | 3 639 374 | |
2020-02-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −1 195 | 36 230 | −3,19 | 106,77 | −127 590 | 3 868 262 | |
2020-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 5 343 | 37 425 | 16,65 | 98,26 | 524 976 | 3 677 180 | |
2020-02-18 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −390 | 32 082 | −1,20 | 98,26 | −38 321 | 3 152 363 | |
2019-11-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −2 940 | 32 472 | −8,30 | 102,70 | −301 935 | 3 334 827 | |
2019-06-24 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −5 000 | 35 412 | −12,37 | 78,45 | −392 250 | 2 778 060 | |
2019-03-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −1 183 | 39 951 | −2,88 | 62,20 | −73 583 | 2 484 959 | |
2019-02-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −470 | 41 134 | −1,13 | 63,52 | −29 854 | 2 612 839 | |
2019-02-25 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −390 | 41 604 | −0,93 | 62,72 | −24 461 | 2 609 410 | |
2019-02-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 8 333 | 41 994 | 24,76 | 61,56 | 512 979 | 2 585 158 | |
2019-02-19 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −390 | 33 661 | −1,15 | 60,71 | −23 677 | 2 043 566 | |
2018-08-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −5 000 | 34 051 | −12,80 | 76,98 | −384 923 | 2 621 411 | |
2018-02-28 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −439 | 38 706 | −1,12 | 74,33 | −32 631 | 2 877 042 | |
2018-02-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −780 | 39 145 | −1,95 | 75,06 | −58 547 | 2 938 249 | |
2018-02-21 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 9 000 | 39 925 | 29,10 | 76,00 | 683 955 | 3 034 126 | |
2018-02-20 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −811 | 30 925 | −2,56 | 76,36 | −61 928 | 2 361 459 | |
2017-12-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −3 754 | 31 736 | −10,58 | 83,38 | −313 020 | 2 646 271 | |
2017-11-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
S - Sale | −10 000 | 35 490 | −21,98 | 79,27 | −792 652 | 2 813 148 | |
2017-03-03 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −839 | 45 176 | −1,82 | 78,56 | −65 912 | 3 549 013 | |
2017-03-02 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 7 510 | 46 015 | 19,50 | 78,46 | 589 235 | 3 610 324 | |
2017-03-01 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −756 | 38 505 | −1,93 | 79,36 | −59 996 | 3 055 743 | |
2017-02-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −451 | 39 261 | −1,14 | 79,76 | −35 972 | 3 131 444 | |
2017-02-27 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −876 | 39 712 | −2,16 | 79,76 | −69 870 | 3 167 416 | |
2016-03-16 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
P - Purchase | 36 | 40 154 | 0,09 | 58,27 | 2 123 | 2 339 651 | |
2016-03-10 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −493 | 40 118 | −1,21 | 58,00 | −28 594 | 2 326 821 | |
2016-03-04 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −547 | 40 611 | −1,33 | 56,43 | −30 867 | 2 291 656 | |
2016-02-29 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −493 | 41 158 | −1,18 | 55,59 | −27 406 | 2 287 951 | |
2016-02-26 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −876 | 41 651 | −2,06 | 55,48 | −48 600 | 2 310 775 | |
2016-02-19 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 8 000 | 42 527 | 23,17 | ||||
2016-02-04 | 3 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
69 053 | ||||||||
2016-02-04 | 3 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
69 053 | ||||||||
2012-03-07 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
F - Taxes | −442 | 57 221 | −0,77 | 54,83 | −24 235 | 3 137 432 | |
2012-03-06 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
A - Award | 10 000 | 57 663 | 20,98 | ||||
2012-03-06 |
|
4 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −3 336 | 47 663 | −6,54 | ||||
2011-08-24 | 3 | GPI |
GROUP 1 AUTOMOTIVE INC
Common Stock |
63 522 |