Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Richard A Bartlett. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Richard A Bartlett har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:LCC / Us Airways Group Inc | Director | 3 283 333 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Richard A Bartlett. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Richard A Bartlett som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −2 500 | 3 283 333 | −0,08 | 50,40 | −126 000 | 165 479 983 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −400 | 3 285 833 | −0,01 | 50,39 | −20 156 | 165 573 125 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −1 900 | 3 286 233 | −0,06 | 50,37 | −95 703 | 165 527 556 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −1 000 | 3 288 133 | −0,03 | 50,35 | −50 350 | 165 557 497 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −100 | 3 289 133 | 0,00 | 50,27 | −5 027 | 165 344 716 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −4 200 | 3 289 233 | −0,13 | 50,25 | −211 050 | 165 283 958 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −500 | 3 293 433 | −0,02 | 50,24 | −25 120 | 165 462 074 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −1 300 | 3 293 933 | −0,04 | 50,23 | −65 299 | 165 454 255 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −13 700 | 3 295 233 | −0,41 | 50,22 | −688 014 | 165 486 601 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −400 | 3 308 933 | −0,01 | 50,21 | −20 084 | 166 141 526 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −5 100 | 3 309 333 | −0,15 | 50,20 | −256 020 | 166 128 517 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −4 000 | 3 314 433 | −0,12 | 50,18 | −200 720 | 166 318 248 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −7 900 | 3 318 433 | −0,24 | 50,16 | −396 264 | 166 452 599 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −2 100 | 3 326 333 | −0,06 | 50,15 | −105 315 | 166 815 600 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −7 300 | 3 328 433 | −0,22 | 50,13 | −365 949 | 166 854 346 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −1 300 | 3 335 733 | −0,04 | 50,12 | −65 156 | 167 186 938 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −72 400 | 3 337 033 | −2,12 | 50,10 | −3 627 240 | 167 185 353 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −600 | 3 409 433 | −0,02 | 50,09 | −30 054 | 170 778 499 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −2 100 | 3 410 033 | −0,06 | 50,08 | −105 168 | 170 774 453 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −2 000 | 3 412 133 | −0,06 | 50,07 | −100 140 | 170 845 499 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −13 300 | 3 414 133 | −0,39 | 50,05 | −665 665 | 170 877 357 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −30 000 | 3 427 433 | −0,87 | 50,03 | −1 500 900 | 171 474 473 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −9 000 | 3 457 433 | −0,26 | 50,01 | −450 090 | 172 906 224 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −116 900 | 3 466 433 | −3,26 | 50,00 | −5 845 000 | 173 321 650 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −21 800 | 3 583 333 | −0,60 | 50,20 | −1 094 360 | 179 883 317 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −3 300 | 3 605 133 | −0,09 | 50,15 | −165 495 | 180 797 420 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −10 100 | 3 608 433 | −0,28 | 50,14 | −506 414 | 180 926 831 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −2 800 | 3 618 533 | −0,08 | 50,12 | −140 336 | 181 360 874 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −500 | 3 621 333 | −0,01 | 50,11 | −25 055 | 181 464 997 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −600 | 3 621 833 | −0,02 | 50,08 | −30 048 | 181 381 397 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −10 800 | 3 622 433 | −0,30 | 50,07 | −540 756 | 181 375 220 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −23 500 | 3 633 233 | −0,64 | 50,06 | −1 176 410 | 181 879 644 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −168 400 | 3 656 733 | −4,40 | 50,05 | −8 428 420 | 183 019 487 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −50 900 | 3 825 133 | −1,31 | 50,04 | −2 547 036 | 191 409 655 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −2 000 | 3 876 033 | −0,05 | 50,03 | −100 060 | 193 917 931 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −12 600 | 3 878 033 | −0,32 | 50,02 | −630 252 | 193 979 211 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −21 600 | 3 890 633 | −0,55 | 50,01 | −1 080 216 | 194 570 556 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −211 900 | 3 912 233 | −5,14 | 50,00 | −10 595 000 | 195 611 650 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −1 000 | 4 124 133 | −0,02 | 49,88 | −49 880 | 205 711 754 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −800 | 4 125 133 | −0,02 | 49,86 | −39 888 | 205 679 131 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −100 | 4 125 933 | 0,00 | 49,78 | −4 978 | 205 388 945 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −800 | 4 126 033 | −0,02 | 49,76 | −39 808 | 205 311 402 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −135 700 | 4 126 833 | −3,18 | 49,75 | −6 751 075 | 205 309 942 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −16 800 | 4 262 533 | −0,39 | 49,74 | −835 632 | 212 018 391 |
2006-10-24 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | X | −4 000 | 4 279 333 | −0,09 | 49,73 | −198 920 | 212 811 230 |
2006-06-07 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | −3 050 000 | 4 283 333 | −41,59 | 45,20 | −137 860 000 | 193 606 652 | |
2006-03-17 |
|
4 | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $.01 per share |
S - Sale | −1 000 000 | 7 333 333 | −12,00 | 34,84 | −34 840 000 | 255 493 322 | |
2006-03-17 | 3/A | LCC |
US AIRWAYS GROUP INC
Common Stock, par value $0.01 per share |
8 333 333 |