Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för B Ben Baldanza. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att B Ben Baldanza har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:SIX / Six Flags Entertainment Corporation | Director | 0 |
US:JBLU / JetBlue Airways Corporation | Director | 8 823 |
US:SAVE / Spirit Airlines, Inc. | 112 899 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av B Ben Baldanza. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp FLYYQ / Spirit Aviation Holdings, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i FLYYQ / Spirit Aviation Holdings, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i FLYYQ / Spirit Aviation Holdings, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012-01-25 | SAVE | BALDANZA B BEN | 10 000 | 13,9563 | 10 000 | 13,9563 | 139 563 | 294 | 15.71 | 17 537 | 12,57 |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderköp JBLU / JetBlue Airways Corporation - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i FLYYQ / Spirit Aviation Holdings, Inc.. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i FLYYQ / Spirit Aviation Holdings, Inc.. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av B Ben Baldanza som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024-07-01 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp/OLD
Common Stock, par value $0.025 per share |
D - Sale to Issuer | −45 721 | 0 | −100,00 | ||||
2024-05-09 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 7 980 | 45 721 | 21,14 | ||||
2023-05-12 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 7 499 | 37 741 | 24,80 | ||||
2022-09-08 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 456 | 30 242 | 1,53 | ||||
2022-05-13 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 2 396 | 29 786 | 8,75 | ||||
2022-05-13 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 6 390 | 27 390 | 30,43 | ||||
2022-05-13 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 3 928 | 21 000 | 23,01 | ||||
2022-02-28 |
|
4 | JBLU |
JETBLUE AIRWAYS CORP
Deferred Stock Units |
A - Award | 8 823 | 8 823 | |||||
2021-05-07 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 1 425 | 17 072 | 9,11 | 43,36 | 61 788 | 740 242 | |
2021-05-07 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 3 690 | 15 647 | 30,86 | 43,36 | 159 998 | 678 454 | |
2021-03-01 |
|
4 | JBLU |
JETBLUE AIRWAYS CORP
Deferred Stock Units |
A - Award | 6 530 | 22 764 | 40,22 | ||||
2021-02-02 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 1 102 | 11 957 | 10,15 | ||||
2020-05-08 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 8 417 | 10 855 | 345,24 | ||||
2020-03-19 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
P - Purchase | 1 638 | 2 438 | 204,75 | 14,74 | 24 144 | 35 936 | |
2020-02-27 |
|
4 | JBLU |
JETBLUE AIRWAYS CORP
Common Stock |
A - Award | 6 849 | 16 234 | 72,98 | 18,25 | 124 994 | 296 270 | |
2020-02-26 |
|
4 | SIX |
Six Flags Entertainment Corp
Common Stock, par value $0.025 per share |
A - Award | 800 | 800 | |||||
2019-02-27 |
|
4 | JBLU |
JETBLUE AIRWAYS CORP
Common Stock |
A - Award | 7 246 | 9 385 | 338,76 | ||||
2018-10-15 |
|
4 | JBLU |
JETBLUE AIRWAYS CORP
Common Stock |
A - Award | 2 139 | 2 139 | 16,39 | 35 058 | 35 058 | ||
2018-08-22 | 3 | JBLU |
JETBLUE AIRWAYS CORP
No securities beneficially owned |
0 | ||||||||
2016-04-12 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
J - Other | −2 756 | 112 899 | −2,38 | 46,72 | −128 760 | 5 274 641 | |
2016-03-08 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
J - Other | −1 389 | 115 655 | −1,19 | 49,74 | −69 089 | 5 752 680 | |
2016-02-22 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
J - Other | −4 457 | 117 044 | −3,67 | 46,87 | −208 900 | 5 485 852 | |
2016-02-22 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
J - Other | −1 040 | 121 501 | −0,85 | 46,75 | −48 620 | 5 680 172 | |
2016-01-12 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
J - Other | −3 089 | 175 076 | −1,73 | 38,54 | −119 050 | 6 747 429 | |
2015-12-17 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 2 000 | 178 165 | 1,14 | 41,41 | 82 820 | 7 377 813 | |
2015-12-16 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 5 000 | 176 165 | 2,92 | 42,59 | 212 950 | 7 502 867 | |
2015-07-14 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −10 037 | 171 165 | −5,54 | 63,28 | −635 141 | 10 831 321 | |
2015-04-09 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −2 756 | 181 202 | −1,50 | 75,55 | −208 216 | 13 689 811 | |
2015-03-06 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −1 389 | 183 958 | −0,75 | 76,38 | −106 092 | 14 050 712 | |
2015-03-02 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −4 457 | 185 347 | −2,35 | 81,77 | −364 449 | 15 155 824 | |
2015-02-20 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
A - Award | 43 145 | 189 804 | 29,42 | ||||
2015-02-20 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
A - Award | 9 918 | 146 659 | 7,25 | ||||
2014-12-02 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −5 000 | 136 741 | −3,53 | 82,72 | −413 600 | 11 311 216 |
2014-12-02 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −10 000 | 141 741 | −6,59 | 81,63 | −816 300 | 11 570 318 |
2014-12-02 |
|
4/A | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −10 000 | 151 741 | −6,18 | 74,00 | −740 000 | 11 228 834 |
2014-11-06 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −5 000 | 156 741 | −3,09 | 74,00 | −370 000 | 11 598 834 |
2014-10-30 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −5 000 | 161 741 | −3,00 | 71,00 | −355 000 | 11 483 611 |
2014-04-10 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −2 756 | 166 741 | −1,63 | 56,62 | −156 045 | 9 440 875 | |
2014-03-06 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
A - Award | 13 249 | 169 497 | 8,48 | ||||
2014-02-25 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −2 948 | 156 248 | −1,85 | 54,29 | −160 047 | 8 482 704 | |
2014-01-17 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
A - Award | 63 803 | 159 196 | 66,88 | ||||
2013-07-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −5 000 | 95 393 | −4,98 | 31,80 | −159 000 | 3 033 497 |
2013-06-05 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −48 000 | 100 236 | −32,38 | 30,01 | −1 440 480 | 3 008 082 |
2013-05-07 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −3 115 | 148 236 | −2,06 | 27,72 | −86 348 | 4 109 102 | |
2013-05-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −48 000 | 151 351 | −24,08 | 26,97 | −1 294 440 | 4 081 558 |
2013-04-16 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −12 000 | 199 351 | −5,68 | 25,95 | −311 400 | 5 173 158 |
2013-04-09 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
A - Award | 26 275 | 211 351 | 14,20 | ||||
2013-04-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −24 000 | 185 076 | −11,48 | 25,13 | −603 120 | 4 650 960 |
2013-03-21 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −12 000 | 209 076 | −5,43 | 25,95 | −311 400 | 5 425 522 |
2013-03-11 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −12 000 | 221 076 | −5,15 | 23,95 | −287 400 | 5 294 770 |
2013-03-11 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −3 013 | 221 076 | −1,34 | 20,30 | −61 164 | 4 487 843 | |
2013-03-11 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −2 872 | 221 076 | −1,28 | 22,72 | −65 252 | 5 022 847 | |
2013-03-11 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −4 877 | 221 076 | −2,16 | 18,13 | −88 420 | 4 008 108 | |
2013-03-06 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −12 000 | 228 838 | −4,98 | 21,95 | −263 400 | 5 022 994 |
2013-03-06 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −15 000 | 240 838 | −5,86 | 20,36 | −305 400 | 4 903 462 |
2012-10-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −15 000 | 255 838 | −5,54 | 17,05 | −255 750 | 4 362 038 |
2012-09-06 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −25 000 | 270 838 | −8,45 | 19,41 | −485 250 | 5 256 966 |
2012-08-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −35 000 | 295 838 | −10,58 | 20,13 | −704 550 | 5 955 219 |
2012-07-11 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −10 000 | 330 838 | −2,93 | 22,00 | −220 000 | 7 278 436 |
2012-07-05 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −35 000 | 340 838 | −9,31 | 19,31 | −676 000 | 6 583 047 |
2012-06-21 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −7 715 | 375 838 | −2,01 | 20,00 | −154 300 | 7 516 760 |
2012-06-05 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −27 285 | 383 553 | −6,64 | 19,77 | −539 449 | 7 583 188 |
2012-05-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −35 000 | 410 838 | −7,85 | 24,05 | −841 750 | 9 880 654 |
2012-04-04 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −10 000 | 445 838 | −2,19 | 20,00 | −200 000 | 8 916 760 |
2012-04-04 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −25 000 | 455 838 | −5,20 | 19,92 | −498 000 | 9 080 293 |
2012-04-03 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −10 000 | 480 838 | −2,04 | 20,00 | −200 000 | 9 616 760 |
2012-03-28 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
A - Award | 42 500 | 490 838 | 9,48 | ||||
2012-03-22 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −25 000 | 448 338 | −5,28 | 19,29 | −482 250 | 8 648 440 |
2012-01-27 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −10 000 | 473 338 | −2,07 | 13,96 | −139 563 | 6 606 047 | |
2012-01-05 |
|
4 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −5 000 | 483 338 | −1,02 | 15,70 | −78 500 | 7 588 407 |
2011-05-24 | 3 | SAVE |
Spirit Airlines, Inc.
Class B Common Stock |
488 338 |