Introduktion
Den här sidan ger en omfattande analys av den kända insiderhandelshistoriken för Houman Akhavan. Insiders är tjänstemän, styrelseledamöter eller betydande investerare i ett företag. Det är olagligt för insiders att göra affärer i sina företag baserat på specifik, icke-offentlig information. Detta betyder inte att det är olagligt för dem att göra några affärer i sina egna företag. De måste dock rapportera alla affärer till SEC via ett formulär 4. Trots dessa restriktioner tyder akademisk forskning på att insiders – i allmänhet – tenderar att överträffa marknaden i sina egna företag.
Genomsnittlig handelslönsamhet
Den genomsnittliga handelslönsamheten är den genomsnittliga avkastningen av alla köp på den öppna marknaden som insidern gjort under de senaste tre åren. För att beräkna detta undersöker vi alla oplanerade köp på öppen marknad som görs av insidern, exklusive alla affärer som markerats som en del av en 10b5-1-handelsplan. Vi beräknar sedan den genomsnittliga prestandan för dessa affärer under 3, 6 och 12 månader, med ett genomsnitt av var och en av dessa varaktigheter för att generera ett slutgiltigt resultatmått för varje affär. Slutligen tar vi ett genomsnitt av alla prestationsmått för att beräkna ett prestationsmått för insidern. Denna lista inkluderar endast insiders som har gjort minst tre affärer under de senaste två åren.
Om lönsamheten för denna insiderhandel är "N/A", så har insidern antingen inte gjort några köp på den öppna marknaden under de senaste tre åren, eller så är affärerna de har gjort för nya för att kunna beräkna ett tillförlitligt resultatmått.
Uppdateringsfrekvens: Dagligen
Företag med rapporterade insiderpositioner
SEC-anmälningarna visar att Houman Akhavan har rapporterat innehav eller affärer i följande företag:
Värdepapper | Titel | Senaste rapporterade innehav |
---|---|---|
US:PRTS / CarParts.com, Inc. | Chief Marketing Officer | 226 393 |
US:POL / Polished.com Inc. | Director | 147 638 |
Hur man tolkar diagrammen
Följande diagram visar aktieutvecklingen för värdepapper efter varje icke-planerad handel på öppen marknad som görs av Houman Akhavan. Icke-planerad handel är affärer som inte gjordes som en del av en 10b5-1-handelsplan. Aktieutvecklingen visas som kumulativ procentuell förändring av aktiekursen. Till exempel, om en insiderhandel gjordes den 1 januari 2019, kommer diagrammet att visa den dagliga procentuella förändringen av värdepapperet fram till idag. Om aktiekursen skulle gå från $10 till $15 under denna tid, skulle den kumulativa procentuella förändringen i aktiekursen vara 50%. En förändring i priset från 10 USD till 20 USD skulle vara 100 % och en prisändring på 10 USD till 5 USD skulle vara -50 %.
I slutändan försöker vi avgöra hur nära insiders affärer korrelerar med överavkastning (positiv eller negativ) i aktiekursen för att se om insidern tar tid för sina affärer att dra nytta av insiderinformation. Tänk på situationen där en insider gjorde detta. I den här situationen förväntar vi oss antingen (a) positiv avkastning efter köp eller (b) negativ avkastning efter försäljning. I fallet med (a) skulle KÖP-diagrammet visa en serie uppåtlutande kurvor, vilket indikerar positiv avkastning efter varje köptransaktion. I fallet med (b) skulle SALE-diagrammet visa en serie nedåtlutande kurvor, vilket indikerar negativ avkastning efter varje försäljningstransaktion.
Detta är dock inte tillräckligt för att dra slutsatser. Om till exempel aktiekursen i bolaget var i en icke-cyklisk stigning under många år, skulle vi förvänta oss att alla tomter efter köpet skulle vara uppåtlutande. Likaså skulle icke-cykliska nedgångar under många år resultera i nedåtlutande post-trade tomter. Inget av dessa diagram skulle tyda på insiderhandel.
Den starkaste indikatorn skulle vara en situation där aktiekursen var extremt cyklisk, och det fanns både positiva signaler i KÖP-diagrammet och negativa plotter på SALE-diagrammet. Denna situation skulle i hög grad tyda på en insider som tog tid för affärer till sin ekonomiska fördel.
Insiderköp POLWQ / Polished.com Inc. - Equity Warrant - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i POLWQ / Polished.com Inc. - Equity Warrant. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till max |
Pris vid max |
Max vinst ($) |
Maximal avkastning (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i POLWQ / Polished.com Inc. - Equity Warrant. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Handelsdatum | Ticker | Insider | Rapporterade aktier |
Rapporterad pris |
Justerade aktier |
Justerat pris |
Kostnadsgrund | Dagar till min |
Pris vid min |
Maximal förlust undvikits ($) |
Maximal förlust undvikits ($) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det finns inga kända oplanerade öppna marknadstransaktioner för denna insider |
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderköp PRTS / CarParts.com, Inc. - Analys av kortsiktig vinst
I det här avsnittet analyserar vi lönsamheten för varje oplanerat insiderköp på en öppen marknad som görs i POLWQ / Polished.com Inc. - Equity Warrant. Denna analys hjälper till att förstå om insidern konsekvent genererar onormal avkastning och är värd att följa. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Tabellen nedan visar de senaste öppna marknadsköpen som inte var en del av en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderförsäljning - Analys av kortsiktig förlust
I det här avsnittet analyserar vi det kortsiktiga undvikandet av förluster för varje oplanerad insiderförsäljning på öppen marknad som görs i POLWQ / Polished.com Inc. - Equity Warrant. Ett konsekvent mönster för att undvika förluster kan tyda på att framtida försäljningstransaktioner kan förutsäga prisnedgångar. Denna analys är för ett år efter varje handel, och resultaten är teoretiska .
Följande tabell visar de senaste försäljningarna på den öppna marknaden som inte ingick i en automatisk handelsplan.
Det justerade prisetär det justerade priset efter split. Justerade aktier er de split-justerade aktier.
Insiderhandelshistorik
Den här tabellen visar den fullständiga listan över insideraffärer gjorda av Houman Akhavan som avslöjats för Securities Exchange Commission (SEC).
Fildatum | Transaktionsdatum | Schema | Ticker | Värdepapper | Kode | Aktier | Återstående aktier | Procentuell förandring | Aktie pris |
Transaktionsvärde | Återstående värde |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023-03-17 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −294 633 | 226 393 | −56,55 | 5,27 | −1 552 716 | 1 193 091 | |
2023-03-13 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 19 654 | 521 026 | 3,92 | ||||
2023-02-10 |
|
4 | POL |
Polished.com Inc.
Common Stock |
A - Award | 83 011 | 147 638 | 128,45 | ||||
2023-02-09 | 3 | POL |
Polished.com Inc.
Common Stock |
64 627 | ||||||||
2023-01-17 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 8 176 | 501 372 | 1,66 | ||||
2022-07-06 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 2 131 | 493 196 | 0,43 | 5,90 | 12 573 | 2 909 856 | |
2022-05-03 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
M - Exercise | −7 292 | 72 917 | −9,09 | ||||
2022-05-03 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 7 292 | 491 065 | 1,51 | 1,08 | 7 875 | 530 350 | |
2022-04-25 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 79 | 483 773 | 0,02 | 6,27 | 495 | 3 033 257 | |
2022-04-11 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 70 | 483 694 | 0,01 | 7,10 | 497 | 3 434 227 | |
2022-03-29 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 72 | 483 624 | 0,01 | 6,93 | 499 | 3 351 514 | |
2022-03-22 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 33 737 | 483 552 | 7,50 | ||||
2022-03-22 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 2 654 | 449 815 | 0,59 | ||||
2022-03-21 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
M - Exercise | −140 740 | 80 209 | −63,70 | ||||
2022-03-21 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 140 740 | 447 161 | 45,93 | 1,08 | 151 999 | 482 934 | |
2022-03-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 70 | 306 421 | 0,02 | 7,07 | 495 | 2 166 396 | |
2022-03-07 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Restricted Stock Units |
A - Award | 30 000 | 30 000 | |||||
2022-02-28 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 61 | 306 351 | 0,02 | 8,16 | 498 | 2 499 824 | |
2022-02-15 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 54 | 306 290 | 0,02 | 9,19 | 496 | 2 814 805 | |
2022-01-31 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 59 | 306 236 | 0,02 | 8,41 | 496 | 2 575 445 | |
2022-01-18 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 49 | 306 177 | 0,02 | 10,02 | 491 | 3 067 894 | |
2022-01-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Restricted Stock Units |
M - Exercise | −8 176 | 16 352 | −33,33 | ||||
2022-01-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 8 176 | 306 128 | 2,74 | ||||
2022-01-12 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Restricted Stock Units |
A - Award | 30 197 | 30 197 | |||||
2022-01-07 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 1 302 | 297 952 | 0,44 | 9,52 | 12 395 | 2 836 503 | |
2022-01-04 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 44 | 296 650 | 0,01 | 11,20 | 493 | 3 322 480 | |
2021-12-21 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 39 | 296 606 | 0,01 | 12,52 | 488 | 3 713 507 | |
2021-12-02 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 3 650 | 296 567 | 1,25 | ||||
2021-09-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −5 249 | 292 917 | −1,76 | 17,69 | −92 855 | 5 181 702 | |
2021-08-10 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −700 | 298 166 | −0,23 | 20,51 | −14 357 | 6 115 385 |
2021-07-01 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −12 274 | 298 866 | −3,94 | 20,01 | −245 603 | 5 980 309 |
2021-07-01 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −12 351 | 311 140 | −3,82 | 19,65 | −242 697 | 6 113 901 |
2021-06-24 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −300 | 323 491 | −0,09 | 19,55 | −5 865 | 6 324 249 |
2021-06-24 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −2 441 | 323 791 | −0,75 | 19,61 | −47 868 | 6 349 542 |
2021-06-24 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −16 585 | 326 232 | −4,84 | 19,54 | −324 071 | 6 374 573 |
2021-06-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −4 952 | 342 817 | −1,42 | 18,19 | −90 077 | 6 235 841 | |
2021-05-13 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
M - Exercise | −7 292 | 343 609 | −2,08 | ||||
2021-05-13 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 7 292 | 347 769 | 2,14 | 1,08 | 7 875 | 375 591 | |
2021-04-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
M - Exercise | −7 292 | 350 901 | −2,04 | ||||
2021-04-14 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 7 292 | 340 477 | 2,19 | 1,08 | 7 875 | 367 715 | |
2021-03-16 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
M - Exercise | −114 467 | 358 193 | −24,22 | ||||
2021-03-16 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 114 467 | 333 185 | 52,34 | 1,08 | 123 624 | 359 840 | |
2021-03-11 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −54 810 | 218 718 | −20,04 | 15,30 | −838 593 | 3 346 385 |
2021-03-11 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −177 390 | 273 528 | −39,34 | 15,84 | −2 809 858 | 4 332 684 |
2021-03-11 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
S - Sale | X | −49 341 | 450 918 | −9,86 | 15,35 | −757 384 | 6 921 591 |
2021-03-11 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 155 047 | 500 259 | 44,91 | ||||
2021-03-11 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
A - Award | 155 047 | 345 212 | 81,53 | ||||
2021-01-15 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Restricted Stock Units |
A - Award | 24 528 | 24 528 | |||||
2020-09-04 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 4 000 | 194 165 | 2,10 | 10,33 | 41 320 | 2 005 724 | |
2020-09-04 |
|
4 | PRTS |
CarParts.com, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 1 000 | 190 165 | 0,53 | 10,07 | 10 070 | 1 914 962 | |
2020-03-12 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
A - Award | 34 185 | 189 165 | 22,06 | ||||
2020-03-12 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
A - Award | 134 980 | 154 980 | 674,90 | ||||
2020-01-02 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
A - Award | 122 660 | 472 660 | 35,05 | ||||
2019-05-15 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 20 000 | 20 000 | 1,03 | 20 600 | 20 600 | ||
2019-02-13 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
A - Award | 350 000 | 350 000 | |||||
2014-12-15 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Restricted Stock Units |
M - Exercise | 21 000 | 0 | −100,00 | ||||
2014-12-15 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
M - Exercise | 21 000 | 63 163 | 49,81 | ||||
2014-02-18 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Restricted Stock Units |
A - Award | 21 000 | 21 000 | |||||
2014-02-18 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Options (Right to Buy) |
A - Award | 50 000 | 260 284 | 23,78 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 8 571 | 210 284 | 4,25 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 14 285 | 231 713 | 6,57 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 21 428 | 267 428 | 8,71 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 66 000 | 321 000 | 25,88 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
D - Sale to Issuer | −30 000 | 201 713 | −12,95 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
D - Sale to Issuer | −50 000 | 217 428 | −18,70 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
D - Sale to Issuer | −75 000 | 246 000 | −23,36 | ||||
2013-09-11 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Stock Option (Right to Buy) |
D - Sale to Issuer | −231 000 | 255 000 | −47,53 | ||||
2013-05-20 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 2 800 | 42 163 | 7,11 | 1,15 | 3 220 | 48 487 | |
2013-05-20 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 8 563 | 39 363 | 27,80 | 1,15 | 9 847 | 45 267 | |
2013-05-20 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 1 437 | 30 800 | 4,89 | 1,10 | 1 581 | 33 880 | |
2007-04-13 |
|
4 | PRTS |
U.S. Auto Parts Network, Inc.
Option (right to buy) |
A - Award | 75 000 | 75 000 |